Project Gastvrij, Burgum, Dokkum en Surhuisterveen

Gastvrijheid, de redder van de winkelstraat?

Het klinkt zo eenvoudig, mensen het gevoel geven dat ze welkom zijn in de zaak. Toch is het veel mensen wel eens overkomen dat ze niet opgemerkt werden in een zaak. Gastvrijheid begint bij bewustwording. Hoe gastvrij is een bedrijf echt? Om de plaatsen Burgum, Dokkum en Surhuisterveen nog gastvrijer te maken is het project Gastvrij Burgum, Dokkum en Surhuisterveen opgezet.
 
Voor dit project gaan ondernemers bij elkaar in het bedrijf schouwen. Als mystery shopper beoordelen ondernemers een ander bedrijf in een andere plaats en vormen daarnaast een indruk van het centrum. Na het bezoek vullen de ondernemers hun bevindingen in op een speciaal hiervoor ontwikkelde website. Het is een project van en door ondernemers, opgezet in samenwerking met de ondernemersverenigingen HIMBO Burgum, Ondernemers Vereniging Dokkum en de Vereniging H&I Surhuisterveen. Tijdens de aftrap van het project op 6 april bepalen de ondernemers dan ook gezamenlijk de criteria waar ze tijdens het bezoek op moeten letten.
 
Na 6 april hebben de ondernemers tot en met 15 mei de tijd om het bezoek uit te voeren en de bevindingen in te vullen. Hierna worden alle gegevens verwerkt tot een verslag. De presentatie van dit verslag is op 1 juni.